Hvordan pakke kitt…

Jeg elsker å reise på treff. Ofte så består oppakningen for et tredagers treff kun av tre miljønett. Da er det kitt og utstyr jeg trenger i to av de, mens det tredje  inneholder voksduk, lampe, brus, kopp med lokk, frukt og litt annet smått å spise på. Hadde det ikke vært deilig å kunne reise så lett?

I love to take part in scrappbooking gathering. As a rule, I only have three paper bags on a three day trip.Two of them contain kit and tols, while the third contains a canvas, lamp, soda, cup, fruit and something else to eat on. Would it not have been great to be able to travel so easily?

20180315_145553

Utgangspunktet mitt for pakkingen av et kitt er serien ark jeg velger og hvilke type/størrelse jeg skal ha på kortet mitt.

My starting point for packing a kit is the series sheet I choose and what type / size I will have on my card.

 

20180315_145657

Som regel kutter jeg panelene ferdig når jeg pakker kittet. Det gjør jeg vel egentlig mest for å slippe å komme hjem med en haug resteark, som bare blir liggende i en boks og stort sett aldri brukt. Jeg lager kitt av de med en gang. Enten blir de til et mindre kort eller en tags.

As a rule, I cut the panels when I pack the kit. I really do the best to avoid coming home with a bunch of bits of paper which mostly never will bee used. I make kit of them right away. Either they become a smaller card or a tag.

 

20180315_145907

Jeg dieser og stempler ferdig hjemme. Skrift med skygge monterer jeg med en gang. De er så skjøre og går i stykker eller krøller seg før du får brukt de.

20180315_150117

Da er det bare pynten igjen. Til dette kortet så har jeg brukt ganske mye blomster. Siden jeg ikke bruker stilkene på blomstene så klipper jeg de av når jeg pakker. De tar opp mye plass og lager lett merker i arkene.

Then it’s just the decoration left.  I use quite a lot of flowers. Since I do not use the stems on the flowers, I cut them off when I pack. They take up a lot of space and make easy marks in the sheets.

20180315_145952

Sugerør som passer til arkene dine lager du enkelt selv. Jeg kler sugerør jeg ikke bruker ved å surre en strimmel i passende papir på skrå rund sugerøret. Papirstrimmelen er lettest å bruke om den ikke er bredere en 1cm. Dette er noe jeg gjør ofte, siden det er lettere en å finne riktig farge på ferdige sugerør.

You can easily make your own straw that fits your papers. I  juse an old paper straw to build my new one around. The paper strip is the easiest to use if it is not wider than 1cm. This is something I do often, since it is easier then finding the right color on finished straws.

 

Jeg håper du ble inspirert til å lage egne kit😊 Har du lyst til å se flere bilder av det ferdige kortet så kommer de under her.

I hope you were inspired to make your own kit. If you want to see more pictures of the finished card, they are listed below.

 

Prima kort 2

20180315_145238 (1)

 

Materiell
Prima ark i seriene Amelia Rose og Cherry Blossom
Prima blomster
49 and market blomster
Dies fra Papirdesign
Blonder
Bølgepapp
Osteklut
Shippboard
Snøbær
Sugerør
Doilies

 

 

 

 

3 kommentarer om “Hvordan pakke kitt…”

  1. Nå fikk jeg faktisk litt inspirasjon til å starte igjen. Hvis jeg hadde fulgt med i timen, så burde jeg jo ha sett dette når vi har vært på treff sammen.
    Jeg fant ikke opp kruttet, men sto nære da det smalt. 😉

    Liker

    1. Du er søt da:) Håper du kommer i gang igjen med scrapping også snart:) Alt er så mye enklere med noen kitt. Da kommer man igang med en gang også.

      Liker

  2. Kjempeflott innlegg! Jeg vet aldri hva jeg skal ha med, og endre ofte med å pakke med meg alt for mye til treff. Supert tips! 👍🏼❤️👏🏻

    Liker

Legg igjen en kommentar